Seminarium dla specjalistów

Seminarium dla specjalistów

UWAGA UWAGA UWAGA!
Specjaliści TYLKO z Dolnego Śląska!
LINK DO ZGŁOSZEŃ:

„Jeżeli dziecko jest tylko głuche to trzeba je tylko nauczyć mówić „

Jan Siestrzyński

„ Partnerstwo z Rodzicami jest kamieniem węgielnym metody Audytywno-Werbalnej”

Warren Estabrooks

Szanowni Państwo,

W imieniu Zarządu Stowarzyszenia oraz Zespołu Specjalistów Ośrodka ORaToR zapraszamy do udziału w tym wyjątkowym wydarzeniu.

Zapraszamy: logopedów, psychologów, diagnostów zaburzeń słuchu i mowy, pedagogów specjalnych, rodziców, protetyków słuchu, pracowników placówek medycznych, położne, wszystkich specjalistów obszaru wczesnego wykrywania wad słuchu oraz wczesnej interwencji i wczesnego protezowania, oraz terapeutów słuchu i mowy.

Seminarium będzie poświęcone zagadnieniom skutecznego stosowania metody Audytywno-Werbalnej w terapii dzieci z uszkodzonym narządem słuchu oraz dzieci z niedokształceniem mowy typu afatycznego (Alalia czuciowo-ruchowa). Będzie o strategii i taktykach metody AVT, o budowaniu partnerstwa z rodzicami i nauczycielami, o roli metod: Vojty i Integracji Sensorycznej w terapii mowy, bo mowa jest ruchem.

Porozmawiamy o nowoczesnych technologiach: czym są? jak z nich korzystać? O tym, czym jest wczesna interwencja (kończy się w 13-16 miesiącu życia dziecka!), a czym grupowa terapia w procesie rozwoju komunikacji społecznej?

Będą rozważania i praktyczne wskazówki – jak dbać o własny dobrostan, żeby być skutecznym terapeutą i nauczycielem.

Poza prelekcjami i warsztatami planujemy pokazy zajęć – “na żywo” – terapii indywidualnej i grupowej (trening słuchowy) oraz spotkania i rozmowy z dziećmi i rodzicami, którzy pozostają pod opieką specjalistów Ośrodka ORaToR.

Obecnie mamy w Polsce:

– wczesne wykrywanie wad słuchu

– dostęp do cudownych technologii (aparaty słuchowe i implanty ślimakowe)

– dostęp do wiedzy i doświadczenia terapeutów mowy dzieci niesłyszących na całym świecie,

a coraz częściej zdarza się, że na pierwszą konsultację zgłaszają się rodzice z dziećmi 3-4 -letnimi, z głęboką wadą słuchu, bez aparatów, diagnozy, bez wsparcia i terapii.

Jak to możliwe?

Być może nasze spotkanie zaowocuje nową inicjatywą, która pozwoli na pełne, skuteczne stosowanie zdobyczy takich jak: powszechne badania przesiewowe słuchu u noworodków oraz dostęp do wspaniałych technologii wszczepiania implantów ślimakowych.

Zapraszamy !

Dyrektor Merytoryczny                                          Prezes Zarządu

 

PROGRAM RAMOWY SEMINARIUM

20.11.2025 – czwartek – godz. 11:00 – 17:00

 

11:00 – 12:15         Rejestracja uczestników

12:15 -12:30          Otwarcie seminarium przez panią Aleksandrę Bogonos – Prezes

Zarządu Stowarzyszenia ORaToR we Wrocławiu

12:30-14:00           Wykład cz. 1 – pani Lidia Lempart: Metoda AVT w praktyce.

         Strategie i taktyki

14:00 – 14:30          Przerwa kawowa

14:30 – 16:30          Wykład cz. 2 – pani Lidia Lempart: Zasady partnerstwa z

                              rodzicami i nauczycielami. Nie ma dzieci za małych do terapii.

15:30 – 16:30          Spotkanie z rodzicem – „Moje dziecko nie słyszy! Co robić?”

pani Agata Kaczorowska z synem Leonem

16:30 – 17:00         Podsumowanie. Zakończenie zajęć.

 

 

21.11.2025 – piątek – godz. 08:30 – 16:30

 

08:30 -12:30           Obserwacja zajęć indywidualnej terapii słuchu i mowy – pani

Lidia Lempart i pani Wiktoria Szumielewicz

Obserwacja zajęć grupowych: trening słuchu – pani

Arnika Dobras

12:30-13:30            Przerwa obiadowa

13:30- 15:00           Zajęcia warsztatowe: „Wzmacnianie odporności

 psychicznej   terapeuty. Wskazówki praktyczne, cz.1

pani  dr Anna Hilderbrandt-Mrozek

15:00-15:15             Przerwa kawowa

15:15-16:30             Zajęcia warsztatowe Wzmacnianie odporności

                              psychicznej terapeuty. Wskazówki praktyczne, cz.2

pani dr Anna Hilderbrandt-Mrozek

16:30-17:00             Podsumowanie. Zakończenie zajęć.

 

 

22.11.2025 – sobota – godz. 09:00 – 15:30

 

09:00-10:30            Wykład „Mowa jest ruchem – terapia Integracji Sensorycznej w

praktyce”– pani Dorota Skotnicka

10:30-11:30             Przerwa kawowa

11:00-13:30             Zajęcia warsztatowe „Stymulacja do rozwoju otwartej

komunikacji. Konwersacja w grupie” – pani Elżbieta Kulig

i pani Marta Rączka

13:45-14:15             Panel dyskusyjny

14:15-14:30             Rozdanie certyfikatów. Zamknięcie Seminarium.

14:30- …                  Przerwa obiadowa. Rozmowy w kuluarach.

 

PRELEGENCI SEMINARIUM:

  1. Anna Hildebrandt-Mrozek, doktor nauk ekonomicznych, właścicielka firmy szkoleniowej MOVUS MOVERE. Doświadczona edukatorka, coach, trener i doradca nauczycieli, dyrektorów, rodziców, pracowników, badaczka łącząca ekonomię, socjologię, filozofię z psychologią pozytywną w praktyce. Certyfikowany trener zawodowy Career Direct®. Członkini Polskiego Towarzystwa Psychologii Pozytywnej oraz pierwszego w Polsce badania dobrostanu nauczycieli we współpracy z Uniwersytetem Jagiellońskim: DOBROstan nauczycieli. Inicjatorka Ogólnopolskiego Tygodnia Szczęścia w Szkole i projektu „Szczęście w szkole: inspiracje-badania-praktyki” oraz autorka programu „Happiness at School”. Autorka ponad 100 publikacji w dziedzinie dobrostanu, edukacji i rynku pracy, w tym książek: „Koniec z pracą?”, „Pasja życia – życie z pasją. Rodzicielstwo” (2019) oraz współautorka „Podręcznika o dobrym życiu – prostych ćwiczeń wzmacniających dobrostan w szkole” (2025) wydanego przez Uniwersytet SWPS.

  2. Dorota Skotnicka, terapeuta integracji sensorycznej od 14 lat. Specjalista wczesnej interwencji, fizjoterapeuta, logopeda

  3. Lidia Lempart, terapeuta słuchu i mowy dzieci z wadą słuchu, od 33 lat Dyrektor ośrodka ORaToR, autorka programu terapii metodą AVT. Surdologopeda. Kursy w zakresie terapii rodzin, pedagog specjalny, studia podyplomowe w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi. Staż w Instytucie VIAATAE w Holandii, współpraca z centrum implantów ślimakowych w Berlinie. Staż zawodowy 44 lata.

  4. Elżbieta Kulig, surdopedagog, logopeda, terapeuta wczesnej interwencji, koordynatorka zespołu WWRD, nauczyciel zajęć rewalidacji, wykładowczyni i trener UJ w Krakowie. Akademia Rozwoju Słuchu i Mowy w Krakowie
  5. Marta Rączka, logopeda, pedagog specjalny, terapeuta zajęć pedagogicznych, terapeuta w zespole WWRD, nauczyciel zajęć rewalidacji. Akademia Rozwoju Słuchu i Mowy w Krakowie.
  6. Arnika Dobras, absolwentka AM we Wrocławiu w klasie śpiewu solowego. Dawniej solistka Opery Poznańskiej oraz Operetki Wrocławskiej. Od 2002 roku pedagog, nauczycielka śpiewu oraz instruktor zajęć muzycznych, rytmicznych, treningów słuchowych dla dzieci i młodzieży. Od 2009 roku stale współpracuje z ośrodkiem ORaToR.
  7. Wiktoria Szumielewicz, terapeutka słuchu i mowy, logopeda, neurologopedą. Mgr Filologii Polskiej. Posiada 14 –letnie doświadczenie zawodowe.

ORGANIZACJA SEMINARIUM

  1. Miejsce: Ośrodek Rehabilitacji i Terapii Rodzin Dzieci z Wadą Słuchu ul. H. Kołłątaja 32/9
    50-005 Wrocław
  2. Czas 20-22 listopada 2025
  3. Koszt: 225pln (uczestnictwo w warsztatach, serwis kawowy, wyżywienie – 2 dni)
  4. Zgłoszenie – wypełniony formularz zgłoszeniowy: https://forms.gle/TotzkRowt4r8bpZDA
  5. Wpłata na rachunek: ALIOR BANK 72 2490 0005 0000 4600 1600 4033, z dopiskiem “SEMINARIUM, IMIE I NAZWISKO”
  6. Termin zgłoszeń: 18.11.2025 r._ UWAGA PO DACIE 12.11.2025 r. NIE DOKONUJEMY ZWROTU WPŁAT ZA UCZESTNICTWO W PRZYPADKU REZYGNACJI
  7. Pytania proszę kierować na adres @ : orator.wroc@gmail.com lub pod nr tel. 533 388 829
  8. Liczba miejsc ograniczona !

Seminarium realizowane jest w ramach projektu: „Akademia skutecznego wspierania dzieci z wadą słuchu w drodze do niezależności” finansowanego ze środków: Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych przekazanych przez Samorząd Województwa Dolnośląskiego. 

Przewijanie do góry