Terapia ręki swoje podstawy zawdzięcza Integracji Sensorycznej, poza nią czerpie wiedzę z innych obszarów/dziedzin nauki jaką jest: fizjoterapia(anatomia), terapia zajęciowa, arteterapia, terapia widzenia, pedagogika.
Ogólnym celem terapii ręki jest holistyczne podejście do dziecka. Dlatego na zajęciach z terapii ręki nie skupiamy się wyłącznie na dłoni/ręce. Terapię ręki najczęściej zaczynamy od stabilizacji ciała/postawy. Wzmocnienie centrum ciała. Stopniowo od dużych ruchów przechodzimy do mniejszych i bardziej precyzyjnych ruchów. Podczas pierwszych zajęć przeprowadzany jest wywiad z Rodzicem, który zostaje uzupełniony o diagnozę/zestaw prób nakreślających wyzwania rozwojowe dziecka i tym samym cele szczegółowe zajęć.
Ćwiczenia są dostosowane do potrzeb i możliwości dziecka. Zawsze są dobierane indywidualnie.
Terapia ręki skierowana jest do dzieci:
Z zaburzonym napięciem mięśniowym w obrębie górnej kończyny obniżone
napięcie lub wzmożone)
Z nieprawidłową postawa ciała(dzieci, które nie potrafią przyjąć prawidłowej
pozycji przy stoliku, leżą przy stoliku, podpierają się)
przejawiają trudności z wykonywaniem codziennych czynności(picie z kubka,
samodzielne ubieranie się, zapinanie guzików, suwaków itp.)
trudności z zabawami manipulacyjnymi(układanie małych przedmiotów,
wydzieranie, lepienie z plasteliny).
Problemy z grafomotoryką(pisanie, chwyt pisarski, rysowanie, malowanie,
wyklejanie).
Zaburzenia koordynacji wzrokowo ruchowej(nawlekanie w określonej
kolejności, przepisywanie/odwzorowanie).
Wspomagający przy opóźnionym rozwoju mowy.
Zajęcia prowadzi mgr Ewelina Kembrowska terapeuta mowy, logopeda/neurologopeda, terapeuta ręki.
Chętne osoby zapraszamy do zapisów w sekretariacie Oratora.